Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky e-shopu inspiary.sk
Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.inspiary.sk je:
Obchodné meno: Bc. Petra Tóthová
Sídlo: sídlisko kvp, Košice
IČO: 56218877
Zápis: Okresný úrad Košice, Komenského 52, 04126 Košice, č. živnostenského registra 820-105003
Zastúpený: Bc Petra Tóthová, konateľ
E-mail: lizartiseshop@gmail.com


Orgán dozoru je:

Slovenská obchodná inšpekcia
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1


Článok I
Definície
Predávajúci lizartiseshopv zastupení Petra Tóthová, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v
rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet a ktorá
prostredníctvom E-shopu predáva Tovar.
Spotrebiteľ fyzická osoba, ktorá nakupuje Tovar prostredníctvom E-shopu na Doméne
www.lizartiseshop.sk a ktorej tento Tovar neslúži na výkon zamestnania, povolania alebo
podnikania
E-shop internetový obchod Predávajúceho umiestnený na doméne www.lizartiseshop.sk
Tovar Tovar ponúkaný prostredníctvom E-shopu
Objednávka úkon Spotrebiteľa prostredníctvom E-shopu, ktorý vyjadruje vôľu Spotrebiteľa
nakúpiť Tovar v E-shope, náležitosti ktorého sú uvedené v čl. IV ods. 7 týchto VOP
Cena celková cena uvedená v Objednávke, a to cena za všetok Tovar, ktorý si Spotrebiteľ
objednal a je uvedený v Objednávke, cena Dopravného a všetky dane a poplatky, účtované v
súlade s príslušnými daňovými predpismi
Dopravné cena za dopravu Tovaru k Spotrebiteľovi a prípadne manipuláciu s Tovarom
(napr. vynáška Tovaru a pod.)
Kúpna zmluva Zmluva o kúpe Tovaru uzatvorená medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom v
súlade s odsekom 10 a 11 článku IV týchto VOP
VOP tieto všeobecné obchodné podmienky
Zmluvné strany Predávajúci a Spotrebiteľ


Článok II
Všeobecné ustanovenia
1. Tieto VOP upravujú:
1. proces nákupu Tovaru Spotrebiteľom prostredníctvom E-shopu;
2. podmienky predaja a nákupu Tovaru prostredníctvom E-shopu;
3. práva a povinnosti zmluvných strán, vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi
týmito
stranami, ktorej predmetom je kúpa a predaj Tovaru prostredníctvom E-shopu
Predávajúceho.
2. Tieto VOP sú platné pre všetky dodávky Tovaru Spotrebiteľovi realizované Predávajúcim
prostredníctvom E-shopu Predávajúceho na základe Objednávky a sú neoddeliteľnou súčasťou
kúpnej zmluvy, uzatvorenej medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom.
Článok III
Tovar
1. Sortiment Tovaru je uvedený v ponuke E-shopu.
2. Súčasťou ponuky každého Tovaru je názov Tovaru, popis vlastností daného Tovaru,
vrátane veľkosti balenia Tovaru, údaj o Cene v EUR, údaj o dostupnosti Tovaru na
sklade a dĺžka dodacej doby.
3. Ceny uvedené pri Tovaroch v E-shope platia výhradne pre nákup prostredníctvom
E-shopu.


Článok IV
Objednávka a uzavretie zmluvy
1. Spotrebiteľ si objednáva Tovar u Predávajúceho cez E-shop umiestnený pod doménou
www.lizartiseshop.sk a to podľa pokynov uvedených v E-shope.
2. Nákup Tovaru v E-shope nie je podmienený registráciou v E-shope.
3. V prípade, ak sa Spotrebiteľ rozhodne registrovať v E-shope, po úspešnej registrácii bude
mať Spotrebiteľ prístup k svojmu kontu, prostredníctvom ktorého sa bude pri nákupoch
prihlasovať v E-shope. Pri každom ďalšom nákupe sa Spotrebiteľ už neregistruje, stačí, aby sa
pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásil k svojmu kontu v E- shope.
4. Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA“ pri danom Tovare sa objednaný Tovar automaticky pridá
do nákupného košíka daného Spotrebiteľa. Nákupný košík daného Spotrebiteľa je tomuto
Spotrebiteľovi kedykoľvek počas vytvárania Objednávky k dispozícii na nahliadnutie.
5. V náhľade nákupného košíka si Spotrebiteľ zároveň zvolí spôsob dopravy Tovaru podľa
možností, ktoré ponúka Predávajúci.
6. K cenám za jednotlivé Tovary sa pripočíta aj cena za Dopravné podľa zvoleného druhu
dopravy, ak Predávajúci umožňuje dopraviť Tovar viacerými spôsobmi.
7. Formulár Objednávky obsahuje:
1.
2.
3.
4.
a) Identifikačné údaje Spotrebiteľa: meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu,
email, telefónne číslo, náležitosti súvisiace so spracovaním osobných údajov a
oboznámenie sa s VOP
b) Identifikačné údaje o objednávanom Tovare: názov, počet balení;
c) Spôsob platby a dopravy;
d) Cenu tovaru /vratane nakladov na dopravu, dodanie, poštovne/

8. Objednávku Spotrebiteľ dokončí stlačením tlačidla „Objednať záväzne“. Predtým je
Spotrebiteľ povinný sa oboznámiť s týmito VOP a toto oboznámenie potvrdiť zakliknutím
tlačidla „Potvrdzujem, že som sa oboznámil/a so Všeobecnými obchodnými podmienkami“.
9. Odoslaním Objednávky, t. j. stlačením tlačidla „Objednať záväzne“ Spotrebiteľ zároveň
potvrdzuje, že sa oboznámil/bol Predávajúcim informovaný aj o:
1. vlastnostiach Tovaru,
2. celkovej Cene, ktorú je Spotrebiteľ povinný Predávajúcemu uhradiť.
10.Po vytvorení Objednávky bude táto Objednávka zaregistrovaná v systéme E-shopu.
Predávajúci zašle na e-mailovú adresu Spotrebiteľa, ktorú tento uviedol pri registrácii alebo v
Objednávke, nasledovné:
a. potvrdenie Objednávky s informáciami o Objednávke podľa odseku 7 tohto článku,
b. znenie VOP, ktoré je platné a účinné v čase vytvorenia Objednávky Spotrebiteľom,
vrátane reklamačného poriadku Predávajúceho, ktorý je súčasťou týchto VOP.
11. Doručením potvrdenia o prijatí Objednávky podľa bodu 10 tohto článku VOP spolu s
ostatnými dokumentmi Spotrebiteľovi sa zmluva o kúpe Tovaru považuje za uzavretú, pričom
jej predmetom je dodanie v Objednávke špecifikovaného Tovaru za tam uvedenú cenu, a to
všetko za podmienok, ktoré sú obsiahnuté v dokumentoch podľa bodu 10 tohto článku VOP.


Článok V
Platobné a dodacie podmienky
1. Všetky ceny Tovarov v Objednávke aj v E-shope sú uvedené bez DPH, pretože Predávajúci
nie je platiteľom DPH. Cenu podľa Objednávky môže Spotrebiteľ uhradiť:
1. platobnou bránou GoPay,
2. bankovým prevodom, alebo
3. priamym vkladom v banke na účet Predávajúceho,
4. dobierkou, čiže odovzdaním hotovosti doručovateľovi pri preberaní Tovaru.
2. Za úhradu Ceny si Predávajúci neúčtuje žiaden poplatok. Predávajúci zároveň upozornil
Spotrebiteľa, že daný subjekt, u ktorého je platba Ceny realizovaná, si môže účtovať poplatok
za úhradu (napr. daná banka pri vklade na účet).
3. Úhradou sa rozumie moment pripísania Ceny na účet Predávajúceho.
4. Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný Tovar Spotrebiteľovi v lehote do 30 dní od
uhradenia Ceny Objednávky alebo do 30 dní od uzavretia Kúpnej zmluvy, ak je zvolená úhrada
Ceny dobierkou.
5. Predávajúci dodá Spotrebiteľovi objednaný Tovar na adresu, ktorú Spotrebiteľ uviedol ako
dodaciu adresu v Objednávke.
Článok VI
Poučenie o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
1. Ak nie je v odseku 9 tohto článku VOP uvedené inak, Spotrebiteľ má právo odstúpiť od
Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia Tovaru, pričom
táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané
Predávajúcemu najneskôr v posledný deň tejto lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý
Spotrebiteľom momentom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou
dopravcu, prevezme všetky časti objednaného Tovaru alebo ak sa:
a. viaceré Tovary objednané Spotrebiteľom v jednej Objednávke dodávajú oddelene,
okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b. dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného
dielu alebo posledného kusu,
c. Tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého
dodaného Tovaru.
2. Ak nie je v odseku 9 tohto článku VOP uvedené inak, Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy
aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie podľa odseku 1 tohto článku VOP.
3. Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa odseku 1 tohto článku VOP uplatňuje
nasledovne:
a. písomne poštovou zásielkou adresovanou na adresu sídla Predávajúceho uvedeného vyššie
alebo
b. písomne e-mailom na adrese lizartiseshop@gmail.com
4. Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1 alebo 2 tohto článku VOP oprávnený
použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. V prípade, ak Spotrebiteľ svoje právo
odstúpiť od zmluvy podľa odseku 1 alebo 2 tohto článku VOP uplatní, vráti Tovar
Predávajúcemu, a to zaslaním na adresu sídla Predávajúceho uvedenú v týchto VOP najneskôr
do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil alebo osobne odovzdaním
Predávajúcemu na adrese sídla Predávajúceho uvedenej v týchto VOP v rovnakej lehote.
5. Pri odstúpení od zmluvy podľa odseku 1 alebo 2 tohto článku VOP znáša náklady na vrátenie
Tovaru Spotrebiteľ, a to vrátane nákladov na vrátenie Tovaru, ktorý nie je možné vzhľadom na
jeho povahu vrátiť prostredníctvom pošty.
6. Vrátený Tovar musí byť úplný, nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný Predávajúcemu s
dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, obalom atď. Za zníženie
hodnoty Tovaru, ktoré nevzniklo bežným opotrebením počas používania v lehote na odstúpenie
podľa odseku 1 tohto článku VOP, zodpovedá Spotrebiteľ. Za zníženie hodnoty Tovaru sa
považuje okrem iného aj čiastočné spotrebovanie Tovaru.
7. Predávajúci v lehote do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia Spotrebiteľa podľa odseku 1
tohto článku VOP vráti Spotrebiteľovi platby, ktoré s odstúpením od zmluvy súvisia a ktoré od
neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie
a poštovné a iných nákladov a poplatkov, pričom však Predávajúci nie je povinný vrátiť
Spotrebiteľovi tieto platby skôr, ako mu je doručený Tovar alebo ako mu Spotrebiteľ preukáže,
že mu zaslal Tovar späť. Predávajúci vráti Spotrebiteľovi platbu podľa predchádzajúcej vety
rovnakým spôsobom, aký bol použitý Spotrebiteľom pri platbe za Tovar, pokiaľ sa Spotrebiteľ
s Predávajúcim nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však Predávajúci
zákazníkovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný
Predávajúcim, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil Spotrebiteľ.
8. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
a. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek zákazníka, tovaru vyrobeného na
mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného zákazníka;
2. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
3. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu
ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
4. predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne
zmiešaný
s iným tovarom.
9. Poučenie o uplatnení práva Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy je uvedené v Prílohe č. 2
týchto VOP.

Článok VII
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na Tovare
1. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k Tovaru až úplným zaplatením celej Ceny.
2. Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Spotrebiteľa v čase, keď prevezme Tovar
od Predávajúceho alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu Predávajúci umožní nakladať
s Tovarom a Spotrebiteľ Tovar neprevezme.
Článok VIII
Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
1. Pri preberaní Tovaru je Spotrebiteľ povinný skontrolovať:
1. či mu bol dodaný Tovar v súlade s Objednávkou,
2. či mu bol Tovar dodaný v množstve v súlade s Objednávkou,
3. či je Tovar alebo jeho obal poškodený.
2. V prípade, že bol Spotrebiteľovi dodaný Tovar, ktorý si neobjednal, je Spotrebiteľ povinný
ihneď, najneskôr do 24 hodín e-mailom kontaktovať Predávajúceho. V takom prípade je
Spotrebiteľ oprávnený Tovar neprevziať a s osobou, ktorá Tovar dodala, spísať Zápis o neprijatí
zásielky.
3. V prípade, ak bol Spotrebiteľovi dodaný Tovar, ktorý javí známky poškodenia, zjavných vád,
prípadne v menšom množstve, než si Spotrebiteľ objednal, je Spotrebiteľ povinný Tovar
prevziať, avšak uviesť tieto skutočnosti v dodacom liste. Spotrebiteľ je povinný takýto dodací
list ihneď zaslať Predávajúcemu a uplatňovať si nároky z vád. Neskoršie reklamácie týkajúce
sa poškodenosti, zničenosti alebo množstva Tovaru pri jeho dodaní nebudú akceptované. V
prípade, ak Spotrebiteľ odmietne prevziať Tovar podľa tohto odseku týchto VOP, je Predávajúci
oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
4. Spotrebiteľ môže Tovar reklamovať e-mailom na adrese: lizartiseshop@gmail.com

alebo poštou na
adrese aktuálneho sídla Predávajúceho, a to spolu s dokladmi ako dodací list,
faktúra. V reklamácii je Spotrebiteľ povinný uviesť:
1. svoje identifikačné údaje,
2. údaje Predávajúceho,
3. opis Tovaru, ktorý Spotrebiteľ reklamuje,
4. popis vady Tovaru a
5. číslo Objednávky, ktorej sa reklamácia týka.
5. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci
je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Spotrebiteľovi ihneď, ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie.
6. Záručná doba začne plynúť dňom, kedy Spotrebiteľ Tovar prevzal. Záručná doba je 24
mesiacov, pokiaľ nie je v dokladoch viažucich sa k Tovaru uvedené inak. Ak je na Tovare, jeho
obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená dlhšia doba, neskončí sa záručná doba pred
uplynutím tejto doby. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u Predávajúceho spôsobom
ďalej uvedeným.
7. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie Tovaru vzniknuté, okrem iného, najmä:
a. prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením,
b. znečistením Tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, zanedbaním
starostlivosti o Tovar,
c. používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou,
vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa Tovar bežne používa,
d. vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody, ohňom,
e. zásahom do Tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy, montáž alebo úpravy),
f. pri používaní Tovaru v rozpore s návodom, technickými normami, inou dokumentáciou k
Tovaru či s účelom, na ktorý je Tovar určený,
g. mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený Tovar, Tovar
poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev
Tovaru a pod.,
h. neoznámením zjavných vád pri prevzatí Tovaru,
i. po uplynutí záručnej doby.
8. Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej
katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych
a neobvyklých podmienkach.
9. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí Spotrebiteľom. Pri
použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach
predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
10. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady,
ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
11. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch
do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku
reklamačného konania. Oznámenie určenia spôsobu vybavenia reklamácie je možné zo strany
Predávajúceho vykonať aj formou e-mailového oznámenia na e-mail, ktorý Spotrebiteľ uviedol
pri registrácii. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však
nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má Spotrebiteľ právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
12. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Predávajúci
Spotrebiteľa e-mailom alebo doporučeným listom. Ak Spotrebiteľ reklamáciu Tovaru uplatnil
počas prvých 12 mesiacov od uzavretia Kúpnej zmluvy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou,
notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len „odborné
posúdenie Tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže Predávajúci od
Spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie Tovaru ani iné náklady
súvisiace s odborným posúdením Tovaru.

13. Odborné posúdenie Tovaru musí obsahovať:
a. identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,
2. presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,
3. popis stavu výrobku,
4. výsledok posúdenia,
5. dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
14. Predávajúci je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia
odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
15. Ak Spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia zmluvy a
Predávajúci ju zamietol, je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže
Spotrebiteľ zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak Spotrebiteľ Tovar zašle na odborné
posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného
posúdenia Tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša
Predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak Spotrebiteľ odborným posúdením od Predávajúcim určenej osoby
preukáže zodpovednosť Predávajúceho za reklamovanú vadu Tovaru, môže reklamáciu uplatniť
znova; počas vykonávania odborného posúdenia Tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je
povinný Spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady
vynaložené na odborné posúdenie Tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
16. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za
bezvadný. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol
riadne užívať ako bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu Tovaru alebo má právo od zmluvy
odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však
Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád
Tovar riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú aspoň tri vady a za opätovný výskyt vady
vyskytnutie tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.
17. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie.
Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou Tovaru za nový, potom
záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
18. Predávajúci nevydal žiadne ďalšie kódexy správania, ktoré by mal dodržiavať, okrem týchto
VOP.
Článok IX.
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS) je postup zameraný na dosiahnutie
zmierlivého vyriešenia sporu medzi spotrebiteľom apodnikateľom (obchodníkom) ana
predchádzanie vzniku súdnych sporov medzi týmito dvoma subjektmi. V prípade, ak je
Spotrebiteľ nespokojný s výsledkom svojej žiadosti o nápravu a pokus o vyriešenie sporu s
Predávajúcim bol bezvýsledný, má právo podať návrh príslušnému subjektu alternatívneho
riešenia sporov, ktorým je v tomto prípade napr. Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská
obchodná inšpekcia má k dispozícii všetky potrebné informácie o alternatívnom postupe,
ktorým môže Zákazník prípadný spor riešiť. Viac informácií oalternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov nájdete na internetovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie:
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
Článok X
Záverečné ustanovenia
1. Na vzťahy neupravené Objednávkou a týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona
č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zákona č. 250/2007
Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov v platnom znení, zákona č. 22/2004 Z. z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole
vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
platnom znení a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
2. Spotrebiteľ vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 25.03.2025

Príloha č. 2 VOP
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
1. Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
2. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa:
a. keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar;
b. ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, keď Vy
alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako
posledný,
c. ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, keď Vy alebo Vami
určená
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete posledný diel alebo kus,
d. ak sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, keď Vy alebo Vami určená
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete prvý dodaný tovar.
3. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť
od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na
adrese:
a. v prípade e-mailu na adrese lizartiseshop@gmail.com
b. v prípade listu na adrese sídla Predávajúceho
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je uvedený v
Príloha č. 1 týchto VOP.
4. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na
odstúpenie od zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
1. Po odstúpení od zmluvy vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s
uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa
nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší
bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu,
najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto
zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe,
ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších
poplatkov.
2. Platba za zakúpený tovar vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na
našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť; podľa toho,
čo nastane skôr.
3. Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu Bauerová 3, 04023 Košice
najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje
za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14- dňovej lehoty.
4. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
5. Zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným
spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.